El Perfil de l’usuari de les màquines de Vending
El sector del vending està vivint un moment de creixement considerable, amb més de 366.000 màquines de vending instal·lades a Espanya i una facturació anual de 1.300 milions d’euros (ref). Però, qui són els usuaris d’aquest servei tan pràctic i accessible? Des de l’Associació Catalana de Vending (ACV), volem compartir algunes dades clau sobre els perfils i comportaments dels consumidors de vending.
Qui utilitza les màquines de Vending?
Els usuaris de vending a Catalunya són principalment joves, amb una vida accelerada i poc temps. Segons les dades, els menors de 24 anys són els més actius en l’ús de les màquines expenedores, mentre que aquest percentatge disminueix amb l’edat. Els joves utilitzen les màquines per provar nous productes i per satisfer necessitats de manera ràpida i immediata.
Motivació i comportament de compra
La falta de temps, l’estil de vida “on the go”, són un dels principals motius per utilitzar el vending. Molts consumidors busquen solucions ràpides per aconseguir begudes o snacks sense haver de fer llargues cues. A més, el moment del dia influeix en les seves eleccions: les begudes calentes són les més populars al matí, mentre que els snacks es prefereixen a la tarda.
Necessitats i preferències
Un aspecte important és el mètode de pagament. La majoria dels usuaris prefereixen pagar amb targeta o mitjançant el mòbil, ja que la manca d’efectiu pot limitar les compres. Aquesta necessitat de modernitzar els sistemes de pagament és un punt clau per a la millora del servei.
innovació
Entendre les preferències i comportaments dels usuaris de vending ens ajuda a adaptar els serveis a les seves necessitats. A l’ACV, estem compromesos amb la innovació i la millora contínua del sector per oferir la millor experiència als consumidors.
Per conèixer més detalls sobre aquest estudi, podeu llegir l’article original publicat a Marketing News aquí: Marketing News – L’usuari mitjà de les màquines de vending.