El rol del sector del vending en la transformació sostenible és molt rellevant. El creixement del nostre sector, la demanda de la societat i els nous hàbits “on-the–go“, fan que cada dia el vending agafi més impuls en la societat.
Tanmateix, ens hem d’erigir liders en sostenibilitat, en tots els processos, com els embalatges d’un sol ús de les màquines de vending.
Parlem de les 5 tendències que marcaran la competitivitat de l’embalatge:
La consultora McKinsey & Company identifica cinc tendències que suposaran un canvi disruptiu en la indústria de l’embalatge en els pròxims anys:
1. L’auge del comerç electrònic provocarà una reformulació dels requisits de l’embalatge per a enviaments.
2. Canvis en les preferències dels consumidors, els qui demanden envasos més sostenibles, conveniència i assequibles. La reducció del plàstic i l’acceptació del cartó és un exemple d’aquesta evolució.
3. Apostar per la sostenibilitat en tota la cadena de valor.
4. Un menor marge de benefici, en aquesta partida.
5. La Internet de les Coses. La indústria apostarà per oferir un valor diferencial en integrar la tecnologia en l’envàs, encara sembla molt lluny, però les empreses d’i+D ja estan treballant.
Parlant de materials, la proposta d’embalatge més alineada presenten la fibra de cel·lulosa de qualsevol mena com una alternativa a altres materials per a fomentar una economia circular i sostenible, reduint l’impacte climàtic i ambiental.
Els embalatge basats en cel·lulosa poden ser un factor decisiu per a la substitució de materials. El objectiu comú és proporcionar un enfocament global per a optimitzar la sostenibilitat i la circularidad del cicle de vida dels envasos de cel·lulosa.